Dieta cu ceai verde – ce este și cum funcționează cu adevărat?

Ce este dieta cu ceai verde și cum funcționează cu adevărat

Ceaiul verde este promovat ca fiind un ajutor pentru pierderea în greutate. Este plin de antioxidanți și compuși sănătoși care fac această băutură venerată în Asia. S-a dovedit că ceaiul verde ajută la combaterea celulelor canceroase de sân și chiar te poate ajuta să trăiești mai mult. Din aceste motive, a devenit un produs de bază în timpul mesei și în planurile de dietă din întreaga lume.

Dietele nesănătoase și stilul de viață aglomerat fac dificilă menținerea unei greutăți sănătoase. Creșterea semnificativă în greutate este dăunătoare pentru tine. Poate provoca niveluri neregulate de zahăr în sânge și niveluri ridicate de colesterol. Aceste simptome pot duce la boli grave, inclusiv boli de inimă și diabet. Din fericire, există multe moduri prin care poți elimina grăsimea de pe burtă, inclusiv prin consumul de ceai verde!

Știm la ce te gândești, o dietă unde să bei doar ceai verde? Nu chiar. Dieta cu ceai verde încorporează acest elixir sănătos într-un plan de dietă deja existent pentru a te ajuta să slăbești mai repede. Îți vom arăta despre ce este vorba legat de dieta cu ceai verde și cum te poate ajuta consumul acestei băuturi să-ți atingi obiectivele de pierdere în greutate.

Ce este dieta cu ceai verde?

Ceaiul verde este preparat din frunzele plantei de ceai Camellia Sinensis. Ceaiul verde este unul dintre cele mai bune ceaiuri, împreună cu ceaiul negru, ceaiul alb și ceaiul oolong. Ceaiul verde este considerat unul dintre cele mai puțin procesate ceaiuri și conține cantități mari de antioxidanți și compuși chimici găsiți în frunzele de ceai.

Această dietă presupune consumul de ceai verde de mai multe ori pe parcursul zilei. Ideea este că ingredientele din ceaiul verde ajută la blocarea absorbției grăsimilor, ceea ce poate reduce creșterea în greutate. De asemenea, ceaiul verde accelerează metabolismul, accelerând mecanismele de ardere a grăsimilor și ajutând la scăderea greutății. Poți continua să bei ceai verde în mod regulat și după dietă, fără efecte secundare negative. Mulți oameni beau mai multe căni de ceai în fiecare zi pentru întreaga lor viață din cauza efectelor benefice care le are.

Dieta cu ceai verde constă în esență în a bea cel puțin 4 căni de ceai verde în fiecare zi. Dieta simplă în doi pași presupune să bei o ceașcă de ceai verde la început dimineața și apoi chiar înainte de fiecare masă. Dieta nu limitează alegerile alimentare, astfel încât tehnic poți mânca orice, de la înghețată și vin roșu până la paste și carne. Reține că cele mai bune rezultate ale dietei sunt obținute prin combinarea unei alimentații sănătoase cu un regim de exerciții fizice. Ceaiul verde ar trebui să suplimenteze un program solid de slăbire pentru cele mai bune rezultate.

1. Începe ziua cu o ceașcă de ceai verde

Începe ziua cu o ceașcă de ceai verde. Îl poți prepara fierbinte sau rece, după preferință. Ceaiul verde conține cantități ușoare de cofeină care te poate ajuta să te trezești și să începi ziua. Antioxidanții și vitaminele te vor ajuta să-ți resetezi sistemul imunitar și să te menții sănătos.

2. Bea ceai verde înainte de fiecare masă

A doua ceașcă de ceai verde vine chiar înainte de a lua micul dejun. Dacă bei o ceașcă de ceai chiar înainte de masă te va ajuta să te simți mai plin. Premisa este că, dacă stomacul este plin de ceai verde, vei consuma mai puține calorii. Ceaiul verde conține compuși chimici care semnalează nevoia de a transforma depozitele de grăsime în energie. Consumul unei căni înainte de fiecare masă ajuta la eficientizarea digestiei și la îmbunătățirea arderii grăsimilor.

Dieta nu te împiedică să consumi mai mult de patru căni de ceai verde pe zi. Poți alege o ceașcă din ingrediente sănătoase în loc de o gustare în timpul zilei. Experții recomandă să bei aproximativ 5-6 căni de ceai verde pe zi.

Beneficiile pentru sănătate ale ceaiului verde și pentru pierderea în greutate

Cum funcționează dieta cu ceai verde? Experții au atribuit beneficiile de pierdere în greutate ale ceaiului verde și ale extractului de ceai verde catechinelor din ceai, cofeinei și antioxidanților. Cercetătorii au descoperit că toți acești compuși ajută la arderea grăsimilor de pe burtă și pot detoxifia organismul de substanțele chimice nocive care cresc riscul de boli legate de greutate.

1. Rolul catechinelor de ceai

Ceaiul verde semnalează schimbări chimice în organism care ajută la îmbunătățirea proceselor de ardere a grăsimilor. Cea mai proeminentă catechina din ceaiul verde este cunoscută sub numele de galat de epigalocatechină. Persoanele care au luat extract de ceai verde au ars în medie cu 80 de calorii mai mult pe zi decât cele care nu consumă.

Catechinele din ceaiul verde ajută la îmbunătățirea oxidării grăsimilor – descompune grăsimile stocate. De asemenea, s-a demonstrat că catechinele din ceaiul verde cresc nivelul de energie, ratele metabolice și îmbunătățesc funcția hepatică. Ceaiul verde stimulează metabolismul prin creșterea temperaturii interne a corpului. Acest lucru semnalează sistemului digestiv să accelereze arderea grăsimilor pentru a oferi mai multă energie. Ceaiul verde declanșează eliberarea de acizi grași celulari cunoscuți sub numele de catecolamine. Acești compuși împiedică producerea de enzime care încetinesc producția de acizi grași. Consumul de ceai verde ajută la descompunerea acestor celule adipoase în energie.

2. Elimină radicalii liberi

Unul dintre motivele pentru care ceaiul verde este un ajutor atât de puternic pentru sănătate este că ajută la detoxifierea organismului. Radicalii liberi sunt atomi sau molecule care au electroni fără perechi. Acest lucru face ca acești agenți să fie extrem de reactivi la nivel chimic. Radicalii liberi se asociază cu celulele deteriorate și pot face ravagii asupra sănătății. Radicalii liberi pot provoca îmbătrânirea prematură, anumite tipuri de cancer, creșterea în greutate și boli de inimă. Radicalii liberi provoacă daune prin creșterea oxidării, care este forma de rugină a corpului. Compușii din ceaiul verde ajută la eliminarea acestor radicali liberi pentru a îmbunătăți sănătatea și pentru a accelera pierderea în greutate.

De asemenea, consumul de ceai verde ajută la scăderea riscului de oxidare prin eliminarea toxinelor. Dacă bei ceai verde regulat, vei avea niveluri semnificativ mai scăzute de stres oxidativ. Stresul oxidativ a fost asociat cu creșterea în greutate. Prin reducerea oxidării, ceaiul verde poate ajuta la minimizarea creșterii în greutate.

3. Cofeină

Cofeina este un stimulent natural care poate crește energia și accelera pierderea în greutate. Cofeina te trezește dimineața prin inhibarea unui neurotransmițător numit adenozină. Prin blocarea acestei substanțe chimice, cofeina ajută la eliberarea nivelurilor crescute de dopamină și norepinefrină – substanțe chimice care măresc fericirea, energia și vigilența. De asemenea, cofeina acționează direct în mușchi pentru a ajuta la minimizarea senzației de oboseală.

Cofeina poate ajuta și la creșterea energiei atunci când te simți letargic. În ceea ce privește pierderea în greutate, cofeina te poate ajuta să depășești un antrenament și poate chiar crește performanța exercițiilor. Cofeina reduce sentimentul de efort cu 29% atunci când faci exerciții. Asta înseamnă că te simți mai puțin obosit sau epuizat când te antrenezi.

Cofeina s-a dovedit a fi deosebit de eficientă pentru exerciții de anduranță, cum ar fi alergarea. Consumul de ceai verde poate ajuta la îmbunătățirea rezistenței pentru a-ți finaliza antrenamentele din planul de slăbire.

4. Sărac în calorii

Unul dintre cele mai bune lucruri despre ceaiul verde este că nu conține calorii. Poți înlocui cu ușurință sucurile zaharoase și băuturile nesănătoase cu o ceașcă delicioasă de ceai verde. Asigură-te că limitezi adăugarea de îndulcitori, cum ar fi siropul de arțar, pentru a evita transformarea acestei băuturi sănătoase într-un coșmar caloric. În loc să adaugi zahăr, încearcă să-ți prepari ceaiul verde cu un strop de miere sau adaugă o frunză naturală de ștevie la amestecul de frunze vrac.

Funcționează?

Există o mulțime de cercetări care arată că ceaiul verde poate ajuta la accelerarea metabolismului și la creșterea arderii grăsimilor. Cu toate acestea, aceste rezultate tind să funcționeze cel mai bine pentru anumite etnii. Cercetările arată că oamenii de origine asiatică tind să obțină rezultate mai bune decât cei care sunt caucazieni.

Efectele de scădere în greutate a ceaiului verde sunt minimizate de aportul ridicat de cofeină. Pentru ca această dietă să fie eficientă, va trebui să minimizezi cantitatea de cafea pe care o consumi. Încearcă să înlocuiești una sau două cești de cafea cu ceai verde pe tot parcursul zilei. Poate dura ceva timp pentru ca corpul tău să se adapteze dacă consumi o cantitate mare de cafea în mod regulat. Cercetătorii recomandă consumul a mai puțin de 300 de miligrame de cofeină pentru a evita diminuarea efectelor ceaiului verde.

Adevărul este că doar consumul de ceai verde nu va face o mare diferență în pierderea în greutate. Un plan eficient de pierdere în greutate ar trebui să includă o dietă sănătoasă și un regim de antrenament pentru cele mai bune rezultate. Se crede că consumul de ceai verde acționează ca un supliment pentru planurile de slăbire. Va trebui să rămâi angajat pe toate fronturile pentru a vedea orice rezultat.

Efectele secundare ale ceaiului verde pentru pierderea în greutate

Consumul de ceai verde are foarte puține efecte secundare în comparație cu alte suplimente de slăbit. Cele mai multe efecte secundare apar doar atunci când sunt consumate în cantități excesive – mai mult de 6 căni pe zi. Iată câteva lucruri de care trebuie să ții cont atunci când bei ceai verde.

Este diuretic

Ceaiul verde este de natură diuretică și poate duce la deshidratare dacă este consumat în cantități mari. Asigură-te că bei cantități egale de apă pe parcursul zilei pentru a evita acest efect secundar.

Cofeină

Ceaiul verde conține cantități mici de cofeină, care poate provoca sensibilitate la anumite persoane. Consumul de ceai verde după cină sau înainte de culcare poate duce la un somn agitat sau la insomnie pentru unii oameni. Încearcă să bei ultima ceașcă de ceai verde chiar înainte de cină. Urmărește să gătești cina cu cel puțin 2 sau 3 ore înainte de ora ta obișnuită de culcare pentru a asigura un somn bun.

Iritare a stomacului

Consumul de cantități mari de ceai verde poate provoca iritații stomacale la anumite persoane. Acest efect secundar tinde să crească atunci când oamenii consumă și cofeină. Încearcă să consumi o cantitate mai mică de cafea decât în ​​mod normal dacă urmezi dieta cu ceai verde. De asemenea, poți bea ceai verde după sau în timpul mesei, mai degrabă decât înainte, dacă acest lucru ajută la minimizarea disconfortului.

Consumul de ceai te poate ajuta să slăbești rapid atunci când este combinat cu tehnici tradiționale de pierdere în greutate. Crește-ți energia și slăbește mai repede adăugând ceai verde la o dietă sănătoasă și la un plan de antrenament. Tot ce ai nevoie este apă clocotită, niște ceai din frunze vrac și o ceașcă de ceai. Vei arăta din ce în ce mai bine în scurt timp dacă bei ceai, mănânci sănătos și te antrenezi în mod regulat.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *